נס פך השמן בעסקים
בין סופגנייה לסופגנייה, פסטיגל לפסטיבל וטקסי הדלקת נרות חנוכה, אי אפשר שלא להיזכר בנס פך השמן. נס דתי שיכול להפוך למודל עסקי, אבל משופר. בעוד שהנס ההיסטורי נמשך רק 8 ימים, בעסקים זה לא מספיק. אנחנו זקוקים לנס שיתרחש לאורך השנה כולה. הנס שיבטיח לנו את נאמנות הלקוחות. אנו רוצים שהלקוח יגיע אלינו שוב ושוב, יספר ויפרסם את הנס שלנו לכל עמיתיו, לחבריו בפייסבוק, למשפחתו ולשכניו וימליץ עלינו בפה מלא וללא הסתייגויות.
ייעוץ עסקי לשימור לקוחות
חלק לא מבוטל מהפעילות השיווקית העסקית נועד להבטיח את שימור הלקוחות הקיימים. יותר ויותר חברות ובעלי עסקים פונים אלינו לקבלת ייעוץ עסקי שיווקי משום שאינם יודעים כיצד לגרום ללקוח לבצע קניה חוזרת, או לחזור ולבקש את השירותים או המוצרים שלהם שוב. העצה הטריוויאלית ביותר היא לחייב את ההגיון של עצמכם כצרכנים. רוב הצרכנים פועלים בדיוק כמוכם. ממש כפי שאתם נוהגים כשאתם מרוצים משירות שקיבלתם או מוצר שרכשתם – כך ינהג הלקוח המרוצה שלכם. בדרך כלל שביעות רצון אינה מובילה רק לרכישה חוזרת, אלא גם להמלצה, מפה לאוזן, לעמיתים, חברים ובני משפחה. ולהיפך, חווית שרות או רכישה שלא עלתה יפה, תלווה בביקורת שלילית ובהפצת המידע השלילי להרבה יותר אנשים במעגלים קרובים ורחוקים יותר.
חוויה שלילית בתפוצה רחבה יותר
על פי מחקרים שונים שהתבצעו תפוצתה של ביקורת חיובית נמוכה משמעותית מזו של ביקורת שלילית. מי שחווה חוויה שלילית בעת קבלת שירות או רכישת מוצר, הוא חדור מוטיבציה להשיג צדק לעצמו ויצר הנקמנות שלו עובד שעות נוספות ולא חדל לדוש ולדון בעניין. הקלישאה השחוקה שאין לכם הזדמנות שנייה ליצירת רושם הראשון, היא בדיוק לב לבו של נס פך השמן בעסקים. היא זו שמשפיעה על קצב וכמות המכירות, על העלות הנדרשת לגיוס לקוחות חדשים, ולבסוף, בשורה התחתונה על המצב הפיננסי בעסק שלכם.
נס פך השמן 365 ימים בשנה
השאיפה של כל עסק צריכה להיות שנס פך השמן העסקי יתרחש לאורך כל השנה. איך זה יקרה? 3 פרמטרים שותפים בבידולם ומיתוגם של עסקים: המוצר, המחיר ורמת השירות. בהם טמון הקסם והנס: אם תנקטו אסטרטגיה של מחיר, מהר מאוד המתחרים שלכם יפעלו בהתאם והיתרון שלכם יתמסמס, שלא לדבר על הרווחיות. אם תפעלו דרך המוצר, בעולם המהיר והמתועש שלנו, תתפלאו לגלות שגם מוצר ייחודי הופך מהר מאוד למודל לחיקוי ותוך זמן קצר מוצרים דומים, אם לא זהים,יופיעו בשוק והבידול והערך המוסף יתפוגגו במהירות.
לעומת זאת, השירות יכול לסלול את דרככם לשם טוב ועל זה כבר נאמר: טוב שם משמן טוב. השירות יכול להיות המפתח לנס פך שמן תמידי. נכון ששירות איכותי הוא תובעני מאוד. הוא דורש השקעה של מאמצים, נחישות, הגדרת סטנדרטים גבוהים, משאבים, יצירת תרבות ארגונית (לפעמים יש מאין) ויצירת תחושה אצל הלקוח שאצלכם הוא מקבל יחס מיוחד. שירות איכותי הוא גם החוכמה לייצר לעצמכם אהדה מטעויות. אם המוצר אכזב, אם איש צוות שגה, אם המחיר היה גבוה יחסית למתחרה – עדיין דרך שירות עם הפנים ללקוח, במלוא מובן המילה, תוכלו לעשות משהו שיהפוך את תחושות הכעס והטינה לתחושות של שביעות רצון והרגשה טובה.
נס פך הלחם
ונקנח בסיפור אמיתי וממחיש. ישבנו בבית קפה ידוע עם לקוח שמקבל מאיתנו שירותי ליווי עסקי. המנות הגיעו לא בזמן, פעם הלחם לא הגיע, ואחר כך השתייה, וכשאחד מאתנו סיים, בקושי הגיעה המנה לאורח השני. כאשר בקשנו חשבון, הגיע לשולחננו מנהל המקום והגיש לנו קינוח. כשאמרנו שלא הזמנו, הודיע לנו שזה על חשבון הבית, היות והיה ער לכך שלא טיפלו בנו כראוי. הוא לא הסתפק בכך. כשבאנו לשלם את החשבון, ניגש המנהל עם שתי שקיות ובהן 2 כיכרות לחם משובח, עם התנצלות חוזרת.
יודעים מתי זה קרה? לפני כמעט שנה, אך עד עכשיו אני זוכר זאת, ומספר לכם על כך. אנחנו אגב, מגיעים לאותו מקום לעיתים מזומנות, והתנהגותנו מהווה ראיה לכך שנס פך השמן יכול להמשך לאורך כל השנה.