ניהול מו"מ עם הבנק הינו סוג של אמנות המשלבת בין הגדרה נכונה של צרכי הלקוח, ידע מקצועי, זיהוי והבנת הכוחות הפועלים בבנק, כושר תמרון ויצירתיות במציאת פתרונות.
איסוף מידע
לקראת ניהול מו"מ עם הבנק על קבלת אשראי או הלוואה, יש לקבץ בשלב ראשון את כל האינפורמציה האפשרית הרלוונטית: נתונים לגבי האפשרויות המימוניות בבנק, עלויות כספיות או אחרות לכל תוצאה שתושג, ניתוח נכון של אלטרנטיבות ושל צעדים שהבנק צפוי לנקוט טרם קבלת ההחלטה על מתן ההלוואה או לאחר מתן ההלוואה במקרה שהלקוח מסיבה לא צפויה לא יעמוד בהחזרי ההלוואה.
האספקט הפוליטי
חשוב לזהות את הכוחות הפועלים בעת ניהול מו"מ:
- מנהל הסניף.
- מנהל המח' העיסקית.
- מנהל האזור.
כל אחד מהם הוא בעל יכולת, כוח, השפעה וסגנון אחר.
הכוח השקט
עם קבלת תגובת הבנק לבקשה יש לבחון תרחישים שונים וצעדי תגובה הולמים. זה המקום להדגיש את "הכוח שבשקט". חשוב להקשיב היטב, לדלות מידע ולגלות סבלנות, איפוק וקור רוח. לא למהר לחשוף קלפים ולא לשלוף מהשרוול נתונים ומידע, שלעיתים אף אינם מדוייקים. זה יהיה בעוכריכם ויותיר רושם שלילי על הבנק. צריך תמיד לזכור, שלא תהיה לכם הזדמנות שנייה להותיר רושם ראשון.
לדבר בנקאית – זה המקצוע שלנו
כחברת ייעוץ עסקי, אנו מעמידים לרשותכם אוצר של ידע בנקאי פרי ניסיון של 20 שנה בתפקידי מפתח בעולם הבנקאות לצורך ניהול מו"מ חכם ויעיל עם הבנק לצורך מחזור ופריסה של הלוואות ומסגרות אשראי קיימות ו/או לצורך העמדת הלוואות ו/או קבלת מימון בנקאי חדש.
ההיכרות והניסיון עם המערכת הבנקאית מאפשרים לנו לספק לכם מידע ונתונים שאי אפשר להפריז בחשיבותם ובכוח שהם מעניקים לכם כאשר אתם נדרשים לנהל מגעים עם הבנק לצורך קבלת מימון, הנחה בעמלות או קבלת ריבית גבוהה יותר על כספים העומדים לרשותכם. הם מאפשרים לנו, יחד עמכם, לבחון את כל האפשרויות העומדות לרשותכם, את החלופות לכל תרחיש ותרחיש ובעיקר את היכולת להבין גם בין השורות את מה שלא נאמר באופן מפורש – לדעת לדבר בנקאית זה לקרוא היטב את המפה מתוך הבנה מלאה לאילוצים של הבנק מצד אחד ומידת הגמישות שהוא יכול לגלות מצד שני.