אם אתם בעלי חברה או עסק, יזמים שמתכננים להקים עסק חדש או להתחיל פעילות עסקית אחרת, אין ספק שנתקלתם במונח "פיתוח עסקי".
סביר שיצא לכם להכיר עובדת או עובד שבמענה לשאלתכם אמרו שהם עוסקים ב"פיתוח עסקי". אין ספק שזה נשמע מרשים ומאחורי המינוח פיתוח עסקי נראה שמחכה לכם הפתעה, תקבלו המון מתנות, מהלכים סודיים או רשימת צעדים לעסק שלכם או למיזם שיסבירו לכם איך לעשות את זה נכון, איך לעשות פיתוח עסקי.
אנחנו בגולדהמר יועצים, רוצים להפריך את נוסחת הפלא של פיתוח עסקי, לפרוט את המושג למטבעות ממש קטנים ולטעון כי המושג אינו ברור כלל ועיקר. חשוב מכך, גם אם ברורה לכם המשמעות של פיתוח עסקי, לעשות את זה, ולעשות נכון, הוא אחד המהלכים המורכבים והקשים, והדבר אינו פשוט כלל וכלל.
פיתוח עסקי – לבחור אסטרטגיה מנצחת
פיתוח עסקי הוא הרבה דברים; הוא תוכנית עסקית, הוא תוכנית שיווק, הוא תוכנית מימון, הוא ניהול מכירות, הוא ניהול סוכנים, ניהול פיננסי וניהול תזרים מזומנים, הוא בעצם הכול. הבנתם נכון, פיתוח עסקי הוא אותם צעדים שאנחנו מגבשים לאחר ניתוח מעמיק של העסק או החברה שלנו, לאחר שבחנו את כול היתרונות היחסיים, לאחר שלמדנו היטב את השוק בו אנו פועלים, את פלח השוק בו אנו מתכוונים לפעול, בין אם מדובר במוצר חדש, בין אם מדובר בשירות חדש ובין אם הדברים אמורים לגבי כלל פעילות החברה או העסק, או בכול מיזם אחר.
פיתוח עסקי לדעתנו, הוא אחד מהתהליכים שמרבים לטעות ולשגות באשליה שבמהלך הייעוץ והליווי העסקי נטפל גם בפיתוח העסקי. כשעוסקים בליווי יעוץ ופיתוח עסקי יש להבין כי זהו מהלך שדורש זיקוק וסינון של העיקר מן התפל, של ברירת המוץ מן התבן, בכדי להגיע לתוצאה הרצויה שתמנף את העסק ותרים אותו מדרגה אחת או שתיים, ולכך נדרשת עבודה מעמיקה.
אנחנו מאמינים ופועלים בהתאם, במטרה לגבש יחד אתכם צוות חשיבה בחברה או בעסק, בכדי לטוות נכון ולקשור באופן הדוק ומדויק את כול הרכיבים ממנו בנוי העסק שלכם, והכול בשביל לקבל את התוצר הנכון והטוב ביותר.
קל מאוד לפול אל המלכודת של מחיר למשל, כולם מוכרים במחיר מסוים אז אנחנו "נשבור" את השוק ונוריד רק קצת וברור שהמכירות ינסקו אל על, יש לנו מוצר בטעם תפוזים – אין שום בעיה להוסיף גם מוצר בטעם בננה, יש לנו סוכן מכירות אחד שמוכר בהיקף מסיים – נוסיף עוד שניים וכמעט נשלש את המכירות.
צומחים מן הקשיים – או לקום מהקרשים
אז לא ולא. פיתוח עסקי הוא גיבוש אסטרטגיה כוללת לעסק או החברה שלכם, היא החלטה שמתחילה בשאלה האם נכון לנו בכלל להגדיל את המכירות במוצר מסוים, או אולי להוסיף מוצר חדש, או שאולי בכלל ל"הרוג" את המוצר או השירות, שבעצם דורשים מכם תשומות ניהוליות גדולות, אבל שיעור הרווח מן המוצר דל ביותר או שאינו קיים כלל.
יותר מכך, אולי במקום להוסיף מוצרים ומלאי שדורשים משאבי ניהול, שטח אחסון, גידול בתקורה, גידול בהלוואות ולחצים בתזרים המזומנים, יש לשקול רכישה או מיזוג של עסק מתחרה שאתם מכירים, או שננסה יחדיו לאתר עסק כזה, יחד מנצחים כזכור ובדרך גם חוסכים המון הוצאות.
אתם יודעים שצומחים מן הקשיים או לפעמים צריך פשוט לשנס מותניים ולקום מן הקרשים, אבל בטוח שזה הזמן לטפל בהיבטים של העסק, לעשות מהלך של פיתוח עסקי כולל, אז צלצלו ותאמו פגישה, אנחנו כאן בשבילכם.