גיבוש אסטרטגיה שיווקית היא נדבך יסוד בהתנהלות השוטפת של כל עסק או חברה. אנחנו כול פעם מופתעים מחדש לגלות כי אין מענה סדור, לבעלים או מנהלי החברה, לשאלה הבסיסית של מהי האסטרטגיה השיווקית של העסק. ברי, כי גודל העסק או החברה או נפח המכירות שלה או לחילופין באיזה ענף או תחום היא פועלת. מהו המוצר או השירות שהיא מוכרת, מי הם קהל הצרכנים ומהו פלח השוק או פלחי השוק אליו היא מכוונת ומהם היתרונות והתועלות לצרכן שירכוש את השירות או המוצר.
בגולדהמר יועצים, אנחנו מציעים לכם חשיבה סדורה וניתוח ממוקד לשאלות שכול עסק חייב לשאול עצמו, מה מוכרים, למי מוכרים, כמה צפויים למכור ומה יהיה המחיר.
מי צריך ייעוץ שיווקי?
התשובה הקצרה לשאלת מי צריך יעוץ שיווקי היא כ-ו-ל-ם . עסקים קטנים ועסקים גדולים, עסק חדש בהקמה, או חברה גדולה בעלת נפח מכירות גדול, כולם צריכים וכול הזמן.
הנה אפוא כמה סיבות טובות, והפעם קצת יותר מפורטות:
אם אתם עסק קטן ברור לנו כי אתם פגיעים, מתנהלים כמו כולם בסביבה , מחזור ההכנסות וההוצאות שלה הם במסגרת מהודקת יותר, וברור לנו שהוצאה נוספת מקשה מאוד על העסק. נכון ? טעות !. אנחנו חושבים שזוהי השקעה ולא הוצאה הגם אם מבחינה חשבונאית זוהי הוצאה ואפילו מוכרת, אנחנו חוזרים ושונים ללקוחות שלנו, תשקיעו בגיבוש תוכנית שיווק ומכירות, כי רק כך כול שקל שתוציאו יניב לכם את המירב. .
תוכנית שיווק כמו כול תוכנית, מחייבת להציף ולחדד את השאלות שכול עסק צריך לשאול, כמו שציינו, היא גורמת לחשיבה מחודשת, היא מצבה יעדים ורף אליו צריכים להגיע, והיא מציבה מראה באופן שוטף אל מל פניכם, כבעלי העסק או מנהלי החברה, "לוחות הברית" או לוח עבודה ומשימות, כך תוכלו לדעת שאתם ערוכים ויש לכם את התשובות לשאלות הכול כך חשובות לעסק שלכם.
ייעוץ שיווקי – כי ידע הוא כוח
ידע הוא כוח, אינה ביטוי נדוש, ייעוץ שיווקי עיסקי ייחבר לכם את כול חלקי הפאזל, איסוף המידע וניטור נכון ומדויק של הפעילות העסקית יהפוך מהר מאוד לכסף. הייעוץ יסייע לכם לקבוע מהן הנישות ופלחי השוק בהם תפעלו, מהם היתרונות היחסיים שלכם, מהו המחיר הנכון למוצר או הישרות שיש לקבוע לאחר שתאספו מידע על הסביבה העיסקית ועל המתחרים שלכם, וניטור מדויק של עליות הייצור או הוצאות התקורה יאפשרו לכם לערוך תמחיר נכון למוצרים ולשירותים בכדי שלא תפסידו מצד אחד, ומאידך שלוקח בחשבון את האילוצים בסביבה העסקית.
הטיפול ברווחיות העסק צריך להתבצע בתנועת מלקחיים. מצד אחד, צריך לייעל את העבודה, לקצץ בהוצאות מיותרות, למנוע אבטלה סמוייה, ולאתר ספקים איכותיים וזולים יותר. מצד שני, צריך לשאוף להגדיל את ההכנסות, לייצר נישות חדשות בשוק, להרחיב את הפעילות העסקית ולהשתלט על נתח גדול יותר מהשוק בו אנו מתחרים. בעולם של כדורגל – צמצום ההוצאות משול למשחק הגנתי. אבל כולנו יודעים שכשמשחקים בונקר גם נהנים פחות וגם מעבירים את הלחץ לשטח המגרש שלנו. במונחים עסקיים, לשחק התקפי, זה פשוט לשווק.
ROI – ההחזר על ההשקעה יכול להיות מהיר יותר עם ייעוץ שיווקי
ייעוץ שיווקי לצורך הגדלת ההכנסות
כל עסק גדול התחיל פעם כעסק קטן. שיווק חכם ואיכותי של העסק מאפשר לו למנף את עצמו, להגדיל את ההון העצמי, וליצור מקורות הכנסה להתרחבות. מובן שהוא גם מאפשר לשפר את רמת החיים.
ייעוץ שיווקי נועד לסייע לכם במלאכת השיווק מתוך ראייה הוליסטית של העסק שלכם המביאה בחשבון יכולות, צרכים ודרכים להשגת מימון.
הייעוץ השיווקי יכול לכלול:
- הקצאת משאבים מתאימה.
- כתיבת תוכנית עסקית לצורך השגת מימון לתוכנית שיווקית מקיפה.
- ניהול תקציב שיווק.
- סיוע בבחירת דרכי ואמצעי השיווק.
- סיוע בבחירת ספקים מתאימים לפעילות שיווקית.
- מתן רעיונות להרחבת פעילות העסק, זיהוי נישות חדשות.
- זיהוי קהלי היעד והתאמת תוכנית שיווק המתאימה לכל קהל.
מלחמת דוד בגוליית
עסקים קטנים ובינוניים המתמודדים מול ענקים יכולים להצליח עם שיווק חכם ונבון. יכולת התגובה שלהם לשינויים בשוק היא טובה יותר דווקא משום שהם סובלים פחות מביורוקרטיה פנימית, ומשום שמתווה קבלת ההחלטות בהם הוא מהיר מאוד. זו הסיבה, שבעידן מהפיכת המידע באינטרנט, יכולים עסקים קטנים להסתער במהירות על נישות חדשות בשוק ולקבוע בהן יתד.
אתם יכולים לפנות אלינו לקבלת שירותי ייעוץ שיווקי בלבד, ו/או כחלק מתהליך מלא של ייעוץ עסקי.