פעמים רבות אנו נתקלים בתגובה מצד לקוחות חדשים שפונים אלינו כי הם מבינים שהם צריכים ייעוץ שיווקי בכול הקשור לתכנית השיווק שלהם למכירות ולמוצרים השונים, אבל הם חוששים לפנות לגורם מקצועי, חלק בשל ההערכה כי ייעוץ שיווקי לעסקים וחברות הוא תהליך ארוך להבנתם ואין להם את משאבי הניהול והזמן לשם כך, חלק בשל התנסות לא טובה בלשון המעטה וחלק לא מבוטל בשל התחושה שייעוץ שיווקי הוא מורכב, והשפה בו מדברים אלין, אל בעל העסק או החברה אינה בגובה עיניים, היא משהו דומה להנדסת טילים, אפשר להסתדר גם בלי.
ייעוץ שיווקי לעסק או לחברה שבבעלותכם הוא כלי שיכול לעזור לכם לתכנן את קדימה, לשאול את השאלות הנכונות ולעלות מדרגה בעסק שלכם, הוא אינו הנדסת טילם ואינו מכלול של מושגים שנראים טוב על הנייר.
חלקכם ודאי מכירים את הדילמה לגבי תכנון לטווח ארוך בחברות ובעסקים, עד כמה רחוק ניתן לתכנן בעסק שלכם כשהכול מהיר ודינאמי וכולם מצפים לתוצאות ומהירות ? והסוגיה מעקצצת ביתר חריפות האן בכלל ניתן לעשות זאת, לתכנן לטווח ארוך כאשר הכול דינאמי ומשתנה בסביבה העסקית, מוצרים חדשים, טכנולוגיות חדשות, תקנות והוראות חוק שונות ומדדים כלכליים שונים כמו ריבית, שערי מטבע, אפשרויות מימון וככנה וכהנה.
חשוב להבין כי הקביעה ברישא שייעוץ שיווקי אינו הנדסת טילים וסוגיית טווח התכנון כרוכים אלה באלה, וייעוץ שיווקי לעסקים וחברות הבנוי מאמות מידה מקצועיות, מניסיון ומהבנה של כול הכלים העומדים לרשות העסק בשוק בו הוא פועל, חייב להיערך על בסיס של תכנון ארוך טווח אך גם כזה הבוחן את אשר קורה בטווח הקצר.
ייעוץ שיווקי צריך לבחון מהי התוכנית הרב שנתית שלכם לטווח הארוך על אף השינויים התכופים בשוק, מהי התוכנית האי סטרטגית שלכם וכיצד היא מחוברת לחזון של החברה או העסק שלכם וכן לבחון ברמת המיקרו את הפעולות שיש לנקוט בהם.
למה חשוב לבחור ביועץ שיווקי מקצועי?
רובכם ודאי מכיר את המודל של 4 ה- P's בתמהיל השיווק הבוחן את המוצר, מחיר, מיקום, ומכירות, אבל אין בכך די ואין בכך בכדי לקפוץ מדרגה למגרש של הגדולים. יועץ שיווקי טוב יבחן את האתגרים והיעדים של החברה, את הקשיים והכשלים ואת ההזדמנויות העומדות בפניה, ללא מורא וללא משוא פנים כפי שאנו נוהגים להגיד בכול הקשור לייעוץ עסקי שיווקי. מהן ההתפתחויות והמגמות בשוק בו החברה פועלת, מהי מידת ההצלחה של החברה עד כה, מה עושים המתחרים וכיצד הם מכלכלים את צעדיהם, מה אנו רוצים להשיג בטווח הארוך ובטווח הקצר.
האם נעדיף נתח שוק ועל כן נחדור לשוק עם מחיר נמוך, מחיר חדירה תוך שאנו מבינים גם החסרונות באסטרטגיה כזו או שמא נעדיף רווחים ותמחור נמוך גם בטווח הקצר ועל כן נתח השוק שלנו יהיה קטן יותר.
אנחנו רוצים לחדד ולומר, שעל אף שיש לכם יועץ שיווקי טוב תפעילו את השכל הישר, את ההיגיון, אולי אין לכם משפטים מנוסחים גבוה גבוה, אבל היגיון ברי יש לכם, הרי אתם הקמתם את העסק גם אם הוא כעת נמצא בצומת דרכים.
כך למשל בפגישה לגבי ייעוץ שיווקי עם לקוח חדש, הוא הציג מוצר שלדבריו הוא ממש מהפכני ויכול לסייע בתחום הבריאות באופן חדשני, וחשוב מכך הוא מוצר שאחד ממאפייניו החשובים הוא היותו ידידותי למשתמש. כשהציג בפנינו את המוצר שהיה מן סוג של גלולת מציצה שיש להחזיק בפה כמה שעות טובות, וקבע בנון שלטנטיות כי הדבר קל ונוח. כמו שאתם מבינים מיד, ידיותיי זה לא היה ואף אחד לא מרגיש נוח להחזיק בפה גלולה גם קטנה במשך שעות, למרות ניסיונות השכנוע של הלקוח.
אנחנו בהחלט חושבים שראוי שתקבלו ייעוץ שיווקי בעסק או בחרה שלכם, אך תהיו קשובים ודרוכים, תהיו שותפים מלאים לתהליך הבחינה והחשיבה ותבינו היטב מהם השיקולים שמציע היועץ לפעול באופן כזה או אחר והכי חשוב זכרו- ייעוץ שיווקי צריך להיות ידיותיי למשתמש, לא מדברים כאן על הנדסת טילים.