"אחרי החג" זו התשובה האולטימטיבית כשמתקרבים לחג הפסח. כול החלטה שיש לקבל וכול פגישה שצריך לתאם, נענים בתשובה "אחרי החג". בעלי חברות ועסקים, הבאים מחו"ל לעשות עסקים בארץ ושואלים מהי התרבות העסקית בארץ , נענים במשובה כי אחרי החגים הוא נדבך "חשוב" בתרבות העסקים בארץ.
אז לפני שנקבל גם אנחנו את התשובה הסטנדרטית, אנחנו בגולדהמר יועצים, רוצים להציע לכם משהו פרו אקטיבי בחג, ואם תלחצו אז גם אחרי החג. תשאלו את עצמכם מהו העתיד העסקי של החברה שלכם או העסק, נכון, כולנו סובלים מדחיינות, מי יותר ומי פחות, אבל חייבים לחשוב טוב טוב, ולתת מענה לשאלת הקיום וההישרדות שלכם.
יתכן שהרהרתם בסוגיה זו מעת לעת, אם לא דאגתם ממש. העולם הרי משתנה באופן מהיר ותזזיתי, רק כעת הקלדנו עם מכונת הכתיבה של I.B.M , ורובנו כבר לא זוכרים על מה אנחנו מדברים בעצם, וכשכבר סיימתם להסתגל לפיד בפייסבוק אתם שומעים שזה לא רלוונטי כי כולם כבר באינסטגרם ומזמן עזבו את ווטסאפ לטובת טלגרם.
לצמוח לרוחב או לגובה
צמיחה וגידול במכירות הם המפתח לעתיד העסק שלכם, ולכן ראוי לבחון בזהירות ובשום שכל, כיצד ואיך צומחים וגדלים בעתיד. אפשר לצמוח לרוחב וניתן לגדול לגובה. חושבים על עתיד העסק או החברה שלכם תחשבו יער, כיצד לגרום להרבה יותר עצים לצמוח ביער שלכם, להיות "רמי לוי" או לנקוט בגישה של "טבע".
- אסטרטגיית "רמי לוי" היא תוכנית בה שבנוסף לנחישות ולמיקוד, המטרה היא להגדיל את מספר העצים ביער, כולם עצים כמכנה משותף, אבל מסוגים שונים, כך שכול לקוח ימצא את העץ ואת הטעם שהוא אוהב. להרחיב את סל המוצרים שלכם בדיוק באותה אסטרטגיה שיווקית שנוקט רמי לוי. אם מגיעים לקוחות לסופרמרקט, למה לא למכור להם מנוי ומכשיר סלולארי?. ואם מציעים שירותי דיגיטל מדוע לא להציע ערוצי טלוויזיה, שסינרגטיים לשירותים הדיגיטאליים?. ומכאן אפוא המסקנה כי יש לרכוש חלק ברשת קופיקס ולהקים מועדון כרטיסי אשראי, וכן הלאה. זוהי דאגה לעולם המשתנה, להרחבת סל המוצרים והשירותים ולהגדלת מגוון וסוגי העצים ביער.
- "טבע" נקטה באסטרטגיה של הגדלת כמות העצים ביער, גם היא צופה פני עתיד, גם היא דואגת לעתיד ולשרידות החברה אך בגישה אחרת. הגם אם המהלכים האחרונים לא ממש צלחו בלשון המעטה, אך המודל היה ועדיין על פיו היא פועלת כי זהו המודל המתאים לה בשוק בו היא פועלת, הוא להגדיל את כמות העצים, להרחיב ולהעמיק את סל המוצרים, למכור עוד ועוד, פשוט יותר עצים ביער שלה.
אמרו את זה קודם
הרי אם השכלתם, בנחישות ובהתמדה להקים ולבנות עסק או חברה עם מחזור מכירות מרשים מאפס, אתם הרי מבינים שאתם צריכים לחשוב, או לטעמנו, להיות פרנואידים, שהרי רק פרנואידים שורדים, אם לצטט את אנדי גרוב מאינטל.
תוכנית שיווק ומכירות היא צעד ברור מאליו, גידול במחזור המכירות או במספר היחידות שאתם מוכרים הוא אבן יסוד, וודאי ששיעור הרווח הגולמי, תזרים המזומנים, האשראי בבנקים ותוכניות כיצד לגייס אשראי חדש לעסק, אבל בואו תתמקדו בשאלת היער, לצמוח לרוחב או לצמוח לגובה, סוגים שונים שלעצים או בוג אחד אך הרבה הרבה יותר.
מכאן אפוא, שכדאי את אחרי החג לנצל לחשיבה על הרבה אחרי החג, על עתיד העסק, להביט לטווח רחוק יותר, ולטכס עיצה ואסטרטגיה. לדאוג שיהיה לכם חג אביב פריחה וצמיחה בכול שלבי ההתנהלות של החברה שלכם או העסק שאתם מנהלים.
תשכילו להביט על היער ולא על העצים, ואל תטעו לחשוב שהפרטים אינם חשובים, אך כדאי להגביה עוף וממבט מלמעלה להסתכל ולנתח את הסביבה העסקית בה אתם פועלים, את הזרמים והכיוונים של שוק המוצרים או השירותים שלכם.
אנחנו מסכימים שגם לנו, בגולדהמר ייעוץ עסקי, תאמרו "דברו איתנו אחרי החג", אבל למחרת החג צלצלו כדי שנתאם פגישה, ונגבש יחדיו תוכנית שתתן מענה לדאגה על עתיד החברה או העסק שלכם.