אחרי החגים, חווים עסקים רבים תחושה של נפילה עסקית. מה שמעצים את התחושה הוא הבום הגדול שיש לקראת החג. תחושה זו חזקה יותר אחרי פסח, משום שלאחריו יש בצורת ארוכה בחגים. יש בעלי עסקים שנכנסים לדכדוך בתקופה הזו, ושוכחים את ההכנסות המרובות שהם גרפו לקראת החג.
בתור יועץ עסקי ותיק, אני מציע להפוך את התקופה הזו שלאחר החג, לתקופת איכות של אופטימיזציה עסקית.
להסתכל על העסק ברוורס
כשהכל נרגע, גם אתם יכולים להירגע קצת. זה בדיוק הזמן המתאים להסתכל לאחור ולבחון את פעילותכם העסקית ולהעריך:
כיצד סיפקתם שירות? האם יש שביעות רצון מהשירות/מוצרים שלכם? האם נוצר לכם קשר עם הלקוחות? האם ניתן לשפר?
האם זיהיתם תחום עסקי שממש לא כדאי לכם להתעסק איתו?
האם בדקתם את חשבונות הבנק ואת מצב האשראי? לקראת החגים ייתכן שהיה לכם פיק גדול במכירות ובתקבולים, ולאחריו צפוייה ירידה ניכרת. זה הזמן לעשות סדר במקורות ושימושים בפעילות העסקית. לבדוק את מסגרת האשראי שלכם, לבצע תכנון פיננסי ולחסוך בעמלות.
מה זה אומר תכנון פיננסי?
למשל, להימנע מהלוואה לפתיחת עסק קצרת מועד בריביות גבוהות.
מה שעושים זה מגדירים מקורות, שימושים, בטחונות, אובליגו, ומגיעים לבנק עם נייר מסודר. במצב כזה, הבנק יתייחס אליכם ברצינות, הוא יידע למה לצפות, ולא יצפה להפתעות רעות. אתם תוכלו לפעול בשקט לפריסת הלוואות לטווח זמן ארוך יותר וירידה בהוצאות המימון. צעד כזה יגדיל את הרווחיות שלכם, ובמקביל תוכלו לנתק את הקשר עם לקוחות שהקשר איתם שוחק את הרווחיות שלכם.
אופטימיזציה לעסק
כשתחזרו בכוחות מחודשים לשגרת העבודה, תעשו את זה ממקום הרבה יותר נכון ויעיל. עם הרגשה של שחרור מעומס עלויות מימון, עם לקוחות שכדאי לכם להיות איתם בקשר ולהעניק להם שירות, ועם פעילויות עסקיות שמותירות בידכם רווח נאות על עבודתכם. כך הרבה יותר נעים לעבוד וגם יותר מכניס.