עסק חדש

8 משוכות חובה בדרך למעבר פאזה עסקי

ודאי מוכרת לכם התחושה שהעסק תקוע ואינכם מצליחים לבצע קפיצת מדרגה במחזור המכירות או לפרוץ לקהל יעד חדש. אתם מתאמצים ומשקיעים, הופכים עולמות ועושים שמיניות באוויר והעסק לא זז. התחושה הזו מלווה ומאפיינת גם עסקים חדשים או מיזמים עסקיים שלאחר מגוון בדיקות והעמקה בנתונים נראים מבטיחים, אך בפועל לא מצליחים להתרומם.

משמיניות באוויר לשמונה משוכות החובה

אנו מציעים לכם כאן 8 משוכות חובה שחייבים לעבור לפני שמחליטים החלטה עסקית בעלת משמעות אסטרטגית. חלפתם על פני 8 המשוכות הללו? קרוב לוודאי שלא תקלעו למעגל השמיניות באוויר.

תחום הפעילות

לא מעט פעמים אנו מגלים כי יש פער גדול מדי בהכרת הנתונים על התחום בו הולכים לפעול, ואנחנו לא מדברים על הברור מאליו כמו הכרת המתחרים או מוצרים דומים למוצרים שלכם, אנחנו מדברים על חקירה ובדיקה מדוקדקת של מידע ונתונים בתחום לגבי השחקנים השונים הפועלים בו, איך בחר לפעול כל אחד מהם ומה מידת ההצלחה שלו, וכל מידע רלוונטי אחר שקשור בתחום. לא רק לבוא ולומר: "בדקנו, יש שני שחקנים בשוק בו אנו פועלים אבל היקף השוק הוא ענק ומספיק לנו נתח שוק קטן בכדי להיות רווחיים". זה לא מספיק.

שותפים

אל תפלו במלכודת של הסובבים אתכם המזהירים מפני שותפים בעסק. נכון, ישנן שותפויות שלא צלחו וישנן גם כאלה שצלחו הרבה שנים והגיעו לקיצן, אבל, לטעמנו, שותף טוב, הנהנה מאמונכם ושאתם יודעים בדיוק מהו הערך המוסף שהוא מביא לשותפות זו (ולא בהכרח הון) עשוי להיות תרומה משמעותית לעסק. גם במישור המעשי של חלוקת הנטל והאחריות, וגם במישור המורלי, כמי שמספק תמיכה רגשית ושותפות גורל ומסייע להתרומם אחרי סנוקרת שאתם חוטפים בדרך, זה מעשיר ומפרה וזה מביא צד אחר ומחזק לניהול העסק.

מודל רווח

נכון כולם מדברים על זה ולכולם זה ברור, אבל חשוב שבמוצר החדש או הקיים, בחברה או בעסק שלכם שקיימים כבר, תבינו מהיכן צומחים הרווחים ומהיכן נשלם את הוצאות העסק ונוודא שתזרים המזומנים שלנו חיובי או בטווח המתוכנן, אכן הופך להיות כזה.

החיים בדרך כלל קשים

אין הכוונה להוציא לכם את הרוח מהמפרשים, אך אתם יודעים שבדרך כלל יהיו כל מיני אירועים בלתי צפויים ותעמדו בפני קשיים שונים, מצבים שבהם נחישות ומחויבות הם צורך אמיתי, לא מן השפה אל החוץ, אלא מתוך החלטה עמוקה ומודעת כי יהא אשר יהא אתם מחויבים למטרה.

משקיעים

אם עד כאן אתם מסודרים, זה הזמן לבחון לעומק, אם העסק שלכם צריך משקיעים שיעניקו לו ערך מוסף מלבד השקעה פיננסית. משקיע אסטרטגי לא קל למצוא, אך אל תחסכו מאמצים. לאחרונה, היינו שותפים למהלך של מיזוג בין שתי חברות עם מחזור של כ- 30 מליון ₪, בתחום התעשייה המסורתית. הבעלים, בעצה משותפת עמנו דחה הצעה אחרת להשקעה פיננסית בעסק, כיון שראה שזהו "כסף טיפש", שלא יעניק לו שום ערך מוסף, להבדיל מהמיזוג עם החברה האחרת.

תוכנית עסקית

שננו והפנימו, בלי תוכנית עסקית לא זזים, למיזם חדש, לעסק קיים או לחברה פעילה וותיקה. תוכנית עסקית היא עשרת הדיברות שלעם, המצפן שלכם וכוכב הצפון גם יחד. לא זזים בלעדיה.

בשביל זה יש חברים ומשפחה

גם אם הכל נראה טוב, קחו את החברים הקרובים ואת המשפחה ותעשו עליהם "פיילוט". זה אמנם רחוק מלהיות מדעי וזו לא קבוצת מדגם שמינה צמח הייתה מסתמכת עליה, אבל תוכלו לקבל לפחות משוב ראשוני ונקודת הסתכלות שלא חשבתם עליה קודם מאנשים הרוצים בטובתכם.

בנקים ומקורות מימון

אתם לא אוהבים להגיע לכך, אבל חייבים, לוודא כי אנחנו מאורגנים מבחינה פיננסית, יש לנו את המקורות, חוב, הון עצמי, מימון חיצוני, אבל שנדע שלא נעמוד בפני שוקת שבורה, או גרוע מכך, נקלע להסתבכות של העסק או המיזם.

מעוניינים שאצור עמכם קשר?
קידום אתרים קידום אתרים